Ervaringsverhalen

“Het academisch onderwijs piept en kraakt aan alle kanten”

Dahran Coban

"Meer focus op onderwijs en meer menskracht"

Ate Snijder

“De nood is hoog: het academisch onderwijs en onderzoek staat onder druk”

“De nood is hoog: het academisch onderwijs en onderzoek staat onder druk”

“Je ziet de structurele onderfinanciering terug in veel burn-outklachten en uitval”

Wouter Veenendaal

“Als iedereen zich aan de contracttijd zou houden, dan zou de wetenschappelijke wereld er anders uitzien”

“Als iedereen zich aan de contracttijd zou houden, dan zou de wetenschappelijke wereld er anders uitzien”

“Er wordt veel van ons verwacht, veel meer dan we in onze werkweek kunnen proppen”

“Er wordt veel van ons verwacht, veel meer dan we in onze werkweek kunnen proppen”

'De wetenschap is een soort loterij geworden'

'De wetenschap is een soort loterij geworden'

"De universiteit moet een plek van reflectie en bezinning zijn"

"De universiteit moet een plek van reflectie en bezinning zijn"

“Als er niets verandert, gaan wetenschappers, docenten en ondersteunend personeel eraan onderdoor”

Linda Bos

“De politiek is aan zet: bied een oplossing voor de structurele onderfinanciering”

“De politiek is aan zet: bied een oplossing voor de structurele onderfinanciering”

“De verwevenheid van onderzoek doen en onderwijs geven is cruciaal voor de kwaliteit van het academisch onderwijs”

Han van Krieken

“Als ik de uren werk die in mijn contract staan, dan lever ik in op de kwaliteit van het academisch onderwijs”

“Als ik de uren werk die in mijn contract staan, dan lever ik in op de kwaliteit van het academisch onderwijs”

“Door de structurele onderfinanciering neemt de kansenongelijkheid toe”

Casper Albers

“Het wetenschappelijk onderzoek is avonduren werk geworden”

Pieter Duisenberg

“De studie kan niet meer op de persoonlijke manier gegeven worden, zoals ik het ervaren heb”

Sam Buisman

“Het academisch onderwijs is een instabiel kaartenhuis”

Sabine Go